Упражнения по урокам

Урок 2

Exercises - Упражнения

Exercise 1. Read these words. - Прочитайте эти слова.
Lick, song, thing, photo, chip, eat, ship, gem, greet, luck, gate, cement, log, face, king, goblin, nice, carry, city, phrase, cycle, actor, meat, face, creed. 
Exercise 2. Put in the missing words. - Вставьте пропущенные слова (это формы глагола be).
  1. Nick  young.
  2.  old.
  3. Ann  English.
  4. You  Russian.
  5. They  little.
  6. We  fine.
  7. Two and two  four.
  8. How  you? - I  fine.
  9. How  Tim? - He  OK.
  10. How  his mum? - She  all right.
Ключ
Exercise 3. Make these sentences negative using not. - Сделайте эти предложения отрицательными, используя частицуnot.
  1.  They are Russian.
  2.  Ann is big.
  3.  Tim is Russian.
  4.  I am little.
  5.  One and one is four.
  6.  London is little.
  7.  We are English.
  8.  A tree is red.
  9.  They are young.
  10.  That is all.
Ключ
Exercise 4. Translate into English. - Переведите на английский.
  1.  Я мальчик.
  2.  Я большой.
  3.  Я русский.
  4.  Я люблю маму и папу.
  5.  Я люблю читать.
  6.  Я помогаю маме.
  7.  Я ем хлеб с маслом.
  8.  У меня все в порядке.

Exercises - Упражнения

Exercise 1. Choose the correct answer. - Выберите правильный ответ. Произнесите вопрос и ответ вслух.
Question:
Answer:
Question:
Answer:
Question:
Answer:
Question:
Answer:
Question:
Answer:
Question:
Answer:
Question:
Answer:
Question:
Answer:
Question:
Answer:
Are you English?
Yes, I am/No, I am not.
Are you clever?
Yes, I am/No, I am not.
Is your Mum kind?
Yes, she is/No, she is not.
Is Tim English?
Yes, he is/No, he is not.
Is London in England?
Yes, it is/No, it is not.
Is Mrs Green a headmaster?
Yes, she is/No, she is not.
Are we in England?
Yes, we are/No, we are not.
Is Mr Brown a teacher?
Yes, he is/No, he is not.
Are Tim and Ann in Russia?
Yes, they are/No, they are not.
Exercise 2. Put in the missing forms of the verb be. - Вставьте пропущенные формы глагола be.
  1.  busy.
  2. We  young and clever.
  3. She  young and kind.
  4. They  English.
  5. Tim and Tom  boys.
  6. Ann and Jane  girls.
  7. Mr Brown  a headmaster.
  8. Mrs Green  a teacher.
  9. Tim and Ann  brother and sister.
  10. Mr and Mrs Baker  Tim's dad and mum.
Ключ
Exercise 3. Make these sentences negative. - Сделайте эти предложения отрицательными.
  1.  Mr Baker is Russian.
  2.  Mrs Green is strict.
  3.  We are English.
  4.  Mr Brown is young.
  5.  Mr and Mrs Baker are in Russia.
  6.  Собака is cat in English.
  7.  Like is видеть in Russian.
  8.  They are free in the morning.
  9.  They are busy in the afternoon.
  10.  We are in England.

Exercises - Упражнения

Exercise 1. Translate the words in brackets. - Переведите слова в скобках.
  1. What is this? - This is а (дверь). 
  2. Who is this? - This is (мистер Бейкер). 
  3. Who is this man? - He is Tim's (папа). 
  4. Who is this woman? - She is Tim's (мама). 
  5. Who are they? - They are (мистер и миссис Бейкер). 
  6. Who is this girl? - She is my (английский друг). 
  7. What is this? - This is а (овощ). 
  8. What is this? - This is (хлеб с маслом). 
  9. What is this? - This is (уголь). 
  10. What is this? - This is а (сказочное чудовище). 
Exercise 2. Make sentences with so. - Постройте предложения по образцу, используя so (такой).
Example:Her hair is (такие длинные).
Her hair is so long.
  1. Tim is (такой умный). 
  2. This bag is (такая большая). 
  3. Mr Brown is (такой строгий). 
  4. Her mum is (такая добрая). 
  5. This girl is (такая странная). 
  6. Mrs Green is (такая молодая). 
  7. This boy is (такой сильный). 
  8. She is (такая маленькая). 
  9. This cake is (такой вкусный). 
  10. I am (такой занятый) today. 
Ключ
Exercise 3. Translate the words in brackets into English. - Переведите слова в скобках на английский.
Example:Alice is sure that (она не Ада).
Alice is sure that she is not Ada.
  1. Tim is sure that (его мама готовит хорошо). 
  2. Не knows that (миссис Грин добрая). 
  3. We know that (Тим англичанин). 
  4. We know that (Лондон большой). 
  5. The Lion thinks that (Алиса - чудовище). 
  6. I know that (она выращивает овощи). 
  7. Ann is sure that (она права). 
  8. This boy is sure that (он очень умный). 
  9. He thinks that (у них все в порядке). 
  10. She says that (она любит петь). 
  11. I know that (варенье вкусное). 
  12. We are sure that (два плюс два - четыре). 
  13. We think that (они ошибаются). 
  14. She says that (она любит яблоки). 
Ключ
Exercise 4. Translate the words in brackets. - Переведите слова в скобках.
  1. I know (его). 
  2. You like (ее). 
  3. We see (их). 
  4. They listen to (нас). 
  5. He gives an apple to (мне). 
  6. She shows a photograph to (ему). 
  7. I give a coin to (вам). 
  8. Teachers teach (нас). 
Ключ
Exercise 5. Say what is correct and what is wrong. - Скажите, что правильно и что неправильно.
  1. Two and two is four. 
  2. London is in Russia. 
  3. Tim is English. 
  4. A lion is a vegetable. 
  5. An apple is a mineral. 
  6. Lion is лев in Russian. 
  7. Mrs Green is a teacher. 
  8. Завтра is today in English. 

Exercises - Упражнения


Exercise 1. Answer the questions. - Ответьте на вопросы. Напишите ваше имя и фамилию латинскими буквами. Age[eiʤ] в третьей строчке означает возраст. В четвертой строке date of birth ['deitǝv'bǝ:θ] (дата рождения) можно использовать цифры.
Your name:
Your surname:
Your age:
Your date of birth:
Your country:
Your home town:
Your address:
Your telephone number:
Exercise 2. Put the nouns in two groups. - Распределите существительные: в группу а исчисляемые, те, что поддаются счету и имеют множественное число, в группу b - неисчисляемые.
Baker [beikǝ] - пекарь; blower ['blouǝ] - стеклодув; bone [boun] - кость; bottle ['botl] - бутылка; carpenter ['kɑ:pintǝ] - столяр; cup [kʌp] - чашка; farmer ['fɑ:mǝ] - фермер; field [fi:ld] - поле; fish [fiʃ] - рыба; flour ['flauǝ] - мука; goldsmith ['gouldsmiθ] - ювелир; grass [grɑ:s] - трава; hatred ['heitrid] - ненависть; horse [ho:s] - лошадь; ink [ink] - чернила; love [lʌv] - любовь; meat [mi:t] - мясо; orange ['orinʤ] - апельсин; paper ['peipǝ] - бумага; petrol ['petrǝl] - бензин; piano ['pjænou] - пианино; piece [pi:s] - кусок; ring [riŋ] - кольцо; snow [snou] - снег; soup [su:p] - суп; spoon [spu:n] - ложка; sugar ['ʃugǝ] - сахар; sweater ['swetǝ] - свитер; tail [teil] - хвост; tiger ['taigǝ] - тигр; window ['windou] - окно; wood [wud] - древесина; wool [wul] - шерсть.
Ключ
Exercise 3. Put in a (or an) where necessary. - Вставьте артикль а (или an), где необходимо. Здесь использованы слова из предыдущего упражнения.
  1. Children drink  coffee with  milk.
  2.  cow eats  grass in  field.
  3.  cat has  long tail.
  4.  dog likes  meat and  bones.
  5.  snow is white and soft.
  6.  fish swims in  water
  7. I write  letter on  paper in  ink.
  8.  piano makes  music.
  9. He writes about  love and  hatred.
  10.  orange grows on  tree.
  11.  car runs on  petrol.
  12.  sugar is nice in  cup of  tea.
  13. We eat  soup with  spoon.
  14. We cut  bread with  knife.
  15.  horse is  domestic animal.
  16.  school has  headmaster.
  17.  tiger is  wild animal.
  18. He likes  jam on  piece of  bread.
Ключ
Exercise 4. Put in a (or an) where necessary. - Вставьте артикль а (или an), где необходимо. Перевод новых слов дан в упражнении 2.
Предложения составлены с помощью глагола make (делать, вырабатывать, производить). Когда один продукт вырабатывается из другого варкой, жаркой, перегонкой, следует использовать предлог from (из).
We make cheese from milk. - Мы делаем сыр из молока.
We make bread from flour. - Мы делаем хлеб из муки.
Если что-то строится, создается из природных материалов или готовых изделий - ниток, кирпича, стекла - используется предлог of.
Builders make walls of stone, brick or concrete. - Строители делают стены из камня, кирпича или бетона.
They make panels of concrete. - Они делают панели из бетона.
  1.  goldsmith makes  ring of  gold or  silver.
  2.  mother makes  sweater of  wool.
  3.  baker makes  bread from  flour.
  4.  carpenter makes  table of  wood.
  5.  farmer makes  butter from  milk.
  6.  blower makes  bottle of  glass.

Exercises - Упражнения

Exercise 1. Первое упражнение - в виде детской песенки. Начало такое: один человек со своей собакой идет косить луг. Продолжение: два человека и один человек со своей собакой идут косить луг. Потом идут три человека, два человека и один с собакой... Досчитайте до десяти, пользуясь английскими числительными:
1. one [wʌn]
2. two [tu:]
3. three [θri:]
4. four [fo:]
5. five [faiv]
6. six [siks]
7. seven ['sevǝn]
8. eight [eit]
9. nine [nain]
10. ten [ten]
Еще раз обратите внимание, что в слове man - гласный звук [æ], похожий на русское э под ударением в слове эра(это американский вариант, в современном британском он больше походит на "а", в обоих случаях - широко открытый рот). Во множественном числе men имеет звук [е], который похож на краткое русское э. Во всех строчках с упрямым постоянством повторяются слова mow [mou] (косить) и meadow ['medou] (луг).
One man goes to mow, goes to mow a meadow.
One man, one man and his dog goes to mow a meadow.
Two men go to mow, go to mow a meadow.
Two men, one man and his dog go to mow a meadow.
Three men go to mow, go to mow a meadow.
Three men, two men, one man and his dog go to mow a meadow...
И так далее. And so on.
Exercise 2. Translate into English. - Переведите на английский.
  1.  Буквы и слова.
  2.  Ножи и ложки.
  3.  Столы и стулья.
  4.  Двери и окна.
  5.  Носки и туфли.
  6.  Комнаты и стены.
  7.  Кошки и мыши.
  8.  Лошади и овцы.
  9.  Мальчики и девочки.
  10.  Братья и сестры.
  11.  Сыновья и дочери.
  12.  Учителя и дети.
Ключ
Exercise 3. Put the sentences in the plural. - Поставьте предложения во множественном числе. Не забывайте, что глагол тоже меняет форму.
Example:A mouse is an animal.
Mice are animals.
A cat sees a mouse.
Cats see mice.
  1.  A king is a ruler.
  2.  A woman has a son and a daughter.
  3.  A girl likes a dress.
  4.  A boy drives a car.
  5.  A cow is an animal.
  6.  A dog eats a bone.
  7.  A fly is an insect.
  8.  A bird lives in a tree.
  9.  A novel is a book.
  10.  A watch is a small clock.
  11.  A room has a window.
  12.  A doll is a toy.
  13.  A coat has a collar.
  14.  A rose is a nice flower.
  15.  A stocking is a long sock.
Ключ
Exercise 4. Put the sentences in the plural. - Поставьте предложения во множественном числе.
Example:This boy is English.
These boys are English.
  1.  This bottle is green.
  2.  This knife is sharp.
  3.  This policeman is strict.
  4.  This woman is a queen.
  5.  This thing is an instrument.
  6.  That apple is on a tree.
  7.  That horse is in a field.
  8.  That vegetable is a cabbage.
  9.  Look at that man.
  10.  That man is a teacher.

Exercises - Упражнения

Exercise 1. Translate into English using have or has. - Переведите на английский, используя have или has.
  1.  У меня есть друг в Англии.
  2.  У тебя есть отец и мать.
  3.  У него есть дом в деревне.
  4.  У нее есть красное платье.
  5.  У нас есть квартира в этом городе.
  6.  У вас есть лошади и овцы.
  7.  У них есть сад с яблонями.
  8.  У этого фермера есть говорящая собака.
Ключ
Exercise 2. Translate the words in brackets into English. - Переведите слова в скобках на английский.
  1.  Не is а (городской) boy.
  2.  His father is а (школьный) teacher.
  3.  А (лондонский) bus is red.
  4.  They like (сельский) life.
  5.  He gives his wife а (золотой) ring.
  6.  The boy sees а (молочный) bottle.
  7.  It is а (стеклянный) bottle.
  8.  We eat an (яблочный) pie.
Ключ
Exercise 3. Put the sentences in the plural. - Поставьте предложения во множественном числе.
  1. A dog is a domestic animal.
  2. A potato is a vegetable.
  3. A wife is a woman.
  4. A wolf is a wild animal.
  5. A room is a bedroom, a sittingroom or a diningroom.
  6. An apple grows on a tree.
  7. A farmer is a man who lives on a farm.
  8. A teacher is a man or a woman.
  9. A fly is an insect.
  10. A dog hates a cat.
  11. A cat has a long tail.
  12. A cowherd takes care of a cow.
  13. He sells an apple.
  14. A rider rides a horse.
  15. A farmer grows a cabbage.
Ключ
Exercise 4. Translate the words in brackets. - Переведите слова в скобках.
  1.  (Мой дядя) is a history teacher.
  2.  (Его жена) grows flowers and vegetables.
  3.  (Ее кошка) catches mice and flies.
  4.  (Их сыновья) take care of the cows.
  5.  (Их ферма) is in the fields.
  6.  I and (мои папа и мама) live in Moscow.
  7.  (Моя сестра) is seven years old.
  8.  (Ее друзья) often come to see her.
  9.  (Наши двоюродные братья) come to see us.
  10.  Is (ваш отец) a baker?

Exercises - Упражнения

Exercise 1. Translate the Russian sentences into English. - Переведите русские предложения на английский. Подсказка: неопределенный артикль "превращается" каждый раз в определенный.
  1.  We meet a farmer. Фермер старый.
  2.  Mr Smith has a dog. Собака черная.
  3.  Mr Smith lives in a house. Дом белый.
  4.  The house has a roof. Крыша красная.
  5.  Mr Bliss has a strange animal. Зверь слепой.
  6.  The animal lives in a hole. Нора очень глубокая.
  7.  Mr Bliss wears a hat. Шляпа высокая.
  8.  Alice goes into a room. Комната низкая.
  9.  Alice sees a box. Коробочка маленькая.
  10.  A balloon floats into the sky. Шарик голубой.
  11.  Mr Navvy is a captain. Он капитан корабля.
  12.  They come to a bridge. Мост широкий.
Ключ
Exercise 2. Translate the words in brackets. - Переведите слова в скобках.
  1.  The house has a very high (передний) door.
  2.  One day Mr Bliss looks out of the (окно).
  3.  It is early in the (утро).
  4.  Mr Bliss says that it is а (прекрасный) day.
  5.  Mr Bliss keeps his pet in the (сад).
  6.  The animal lives in a deep (нора) in the ground.
  7.  He never knows if the (солнце) is in the sky or not.
  8.  He knows very (мало) about the daytime.
  9.  He usually goes to bed after (завтрак).
  10.  He gets up before (ужин).
Ключ
Exercise 3. Put in a or the. - Вставьте а или the. Для перевода вам пригодятся эти слова: almost ['o:lmoust] - почти;wooden [wudn] - деревянный; rail [reil] - поручень, перила; lose [lu:z] - терять; put [put] - здесь просунуть (голову);hurry ['hʌri] - торопиться, спешить.
  1. Pooh goes along  path.
  2. Then he comes to  stream.
  3.  stream is almost  river.
  4. He sees  wooden bridge across  stream.
  5.  bridge is as broad as  path.
  6.  bridge has wooden rails.
  7.  stream moves slowly under  bridge.
  8. Pooh picks up  cone and looks at it.
  9. He wants to make  rhyme about  cone.
  10. He comes to  bridge.
  11. He trips over something and loses  cone.
  12.  cone falls into  stream.
  13. Pooh lies down and puts his head under  rail.
  14. He watches  stream.
  15. He sees  cone floating down  stream.
  16. Then Piglet and Roo come to  bridge.
  17. They all drop sticks into  water.
  18. They drop  sticks on one side of  bridge.
  19. They hurry to  other side.
  20. Whose stick comes first from under  bridge?

Exercises - Упражнения

Exercise 1. Put in is or are. - Вставьте is или are.
  1. There  a lot of schools in our city.
  2. My school  in Oak Street.
  3. There  twenty rooms in the school.
  4. Our classroom  on the first floor.
  5. There  a board on the front wall.
  6. There  three windows.
  7. There  twenty-five children in our class.
  8. There  twenty-five desks in the room.
  9. There  a few pictures on the wall.
  10. Most children  good learners.
Ключ
Exercise 2. Put is or are in the blanks. - Вставьте is или are в пропуски.
  1. There  three rooms in our flat.
  2. There  a table in the kitchen.
  3. There  four chairs round it.
  4. There  a shelf on the wall above the table.
  5.  there a stove in the kitchen?
  6. There  some plates and dishes on the table.
  7. There  sandwiches on one of the dishes.
  8. There  meat, cheese and sausage on the plates
  9. There  a few spoons and knives on the table.
  10. There  some cups and a tea-pot.
  11. There  a lot of sugar in the sugar-bowl.
  12. There  a little salt in the salt-cellar.
  13.  there saucers?
  14. There  different kinds of jam in the jars.
  15. There  everything for a good lunch.
Ключ
Exercise 3. Make these sentences interrogative. - Сделайте эти предложения вопросительными.
  1.  There is a gym in the school.
  2.  There is a playground.
  3.  There are grounds for sports.
  4.  There is a back door.
  5.  There is a diningroom.
  6.  There is a swimming-pool in the school.
  7.  There are flowers in every room.
  8.  There is a board in every room.
  9.  There are pictures in the rooms.
  10.  There are computers in the laboratories.

Exercises - Упражнения

Exercise 1. Поставьте себя на место Тима и расскажите о его повседневных делах от первого лица: I get up at eight o'clock... My dad says, You eat too much sugar, сынок...
Как по-английски сынок? Мы еще этого не проходили? Ну, здесь легко догадаться. Если mummy - это мамочка,daddy - это папочка, то сынок будет... Правильно: к слову son (сын) добавляем тот же суффикс  и получаетсяsonny ['sʌni] (сынок). Конечная согласная удваивается - чтобы корневой слог остался закрытым, чтобы "сохранился" краткий звук [ʌ].

Exercise 2. Choose the correct form. - Выберите правильную форму.
  1. Tim  to school six days a week.
  2. He  a cup of tea for breakfast.
  3. Some people  to their work by bus.
  4. Christopher Robin  the Zoo.
  5. Alice  into the hall.
  6. She  a little table.
  7. We  letters on paper in ink.
  8. The teacher  some books.
  9. You  a coin and  it to them.
  10. They  it back to me.
Ключ
Exercise 3. Translate the verbs in brackets. - Переведите глаголы в скобках.
  1.  Mum (ставить) the kettle on.
  2.  My sister (помогать) her with cooking.
  3.  Dad (вставать) and (принимать) a shower.
  4.  Mum (относить) a cup of tea upstairs for him.
  5.  I (включать) the heater so that we (иметь) hot water.
  6.  I (мыть) my face and hands with warm water.
  7.  Dad (смеяться) at me and (выключать) the heater.
  8.  He never (пить) his tea with sugar.
  9.  I (класть) three spoonfuls in my cup.
  10.  After breakfast Mum (сажать) flowers in the garden.

Комментариев нет:

Отправить комментарий